Získejte ucelený přehled o tancích i jejich zapojení do válečné strategie.
Tanky se poprvé zapojily do bojů během 1. světové války, v roce 1916. V následujících desetiletích význam nového druhu válečného prostředku neustále stoupal a v průběhu další světové války se stala pancéřová vozidla opatřená housenkovými pásy a vyzbrojená kulomety a děly nejdůležitější zbraní pozemních vojsk vůbec. V období před druhou světovou válkou se na vývoji tanků velmi výrazně podíleli i konstruktéři českých strojírenských podniků, a to i z celosvětového pohledu. Spolu s dílenskými spolupracovníky v továrnách dokázali vyrobit tanky, které následně ve výzbroji německé armády (bohužel) vyhrávaly v první třetině 2. světové války pro nacisty jednu tankovou bitvu za druhou.
Druhá publikace z naší edice Stručná historie přibližuje vývoj tankové techniky za posledních devadesát let nejen z hlediska konstrukčního, ale i v širších souvislostech. Je totiž zřejmé, že schopnosti jednotlivých typů tanků zásadním způsobem ovlivnily výsledky téměř všech tažení a ozbrojených střetů ve století minulém i na počátku nového tisíciletí, a tím také směřování dějin všeobecně. Kniha seznamuje čtenáře rovněž s vývojem protitankových zbraní, od wolframové střely do pušky na samém počátku až po současné řízené rakety s dvojitou kumulativní hlavicí nebo projektily z ochuzeného uranu. Závěrečná část knihy obsahuje krátký test, který má aktivizovat čtenářský zážitek hlavně u mladších čtenářů.
O autorovi:
Jiří Macoun (narozen 1956) se autorsky zaměřil na publikace vojensko historického obsahu, neboť zastává názor, že českým čtenářům od 11 let věku výše by měla být předkládána hodnotnější literatura faktu, než kterou přináší záplava zahraničních encyklopedií, které navíc z přirozených příčin naprosto pomíjejí dějinné události blíže se týkající naší země i našeho národa. Poučení i dostatečný přehled naleznou v knihách Jiřího Macouna všichni, pro které je rozsah probíraného učiva v hodinách historie příliš malý, jakož i čtenáři, kteří se o některých událostech a jejich souvislostech dozvědět nemohli, neboť v době jejich školní docházky se o nich nesmělo mluvit natož psát. Obecně lze publikace tohoto autora doporučit pro zvídavé žáky a žákyně základních škol, ale i středních, neboť přinášejí poznatky podané čtivým a přehledným způsobem, který nenudí a některé čtenáře či čtenářky může přimět i k následnému hlubšímu studiu historických událostí.