Kronika železnic českých zemí | Albatros media

Kronika železnic českých zemí

A nejkrásnější tratě

Zdeněk Meitner

i Připravujeme

Od budějovické koňky po railjet – minulost a současnost naší železnice v unikátní publikaci

Sevřená údolí a tratě šplhající do horských sedel, dlouhé tunely a impozantní viadukty, velká nádraží i většinu času liduprázdná nádražíčka. Česká železnice je rozmanitá, a přestože trpí mnohými neduhy, je krásná. A přesně takovou se ji snaží ukázat i tato kniha. Autor vybral téměř čtyři desítky tratí, o nichž lze tvrdit, že patří k těm nejkrásnějším. Každou z nich doprovázejí současné fotografie špičkových autorů, kteří rádi postávají u trati, vyhledávají fotogenická místa a čekají, až vlak projede krajinou či nádražím. Kdo z nás nezažil ten pocit a vzrušení, když kolem něj projel vlak? Stále častěji se při podobném toulání a čekání objevují moderní vlaky, které se začaly dostávat na koleje především v posledních deseti letech, a méně a méně se objevují stroje, jež pamatují minulé století. Stále však, hlavně od jara do podzimu, brázdí některé tratě staré parní lokomotivy i mladší, ovšem dnes už muzejní stroje – k radosti tisíců mladých i starých milovníků nekonečných kolejí. Už dávno nejsou jen doménou Českých drah, řada starých vozidel a vagónů je v soukromých rukách, to nadšenci jim vdechli druhý život. Ve své první části kniha vypráví také o barvité historii železnic v českých zemích. Kterak první inženýři vymýšleli bez velkých zkušeností a zpočátku i bez složitých matematických výpočtů, jen s pomocí intuice, kudy železnici vést a jak stavět mosty a tunely. A jak jejich následovníci vytvářeli stále nové inovace, které dnes vrcholí využitím moderní elektroniky a umělé inteligence. Poutavý historický popis opět doplňují desítky fotografií, z nichž převážná většina dosud ležela v archivech a soukromých sbírkách, případně v internetových galeriích. Dohromady je v knize téměř 300 pečlivě vybraných snímků, které by samy mohly vyprávět příběhy minulosti a představit krásu a rozmanitost českých, moravských i slezských drah.
Číst více
590 Kč Doporučená cena
Vychází